Archiwum

Poznajcie naszych ekspertów - Jury S³oneczniki 2021

 

Przed nami kolejna ju¿ ods³ona konkursu S³oneczniki!

Mamy zaszczyt przedstawiæ pañstwu nasze Jury – osoby, które decyduj± m.in. na podstawie Waszych nieocenionych opinii o przyznaniu statuetek Z³otych S³oneczników w Krakowie, Warszawie i na ¦l±sku.

 

Poznajcie naszych ekspertów!


prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyñska – pracuje na Uniwersytecie Pedagogicznym w Instytucie Filologii Polskiej, Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej. Przez 29 lat by³a psychologiem-logoped± w Zespole Diagnozy i Terapii, a obecnie pe³ni funkcjê dyrektora merytorycznego w Gabinecie Neurologopedycznym "G¿eg¿ó³ka" (Cracow School of Polish, Speeach & Language Therapy) oraz w Centrum Metody Krakowskiej. Prowadzi badania naukowe obejmuj±ce zagadnienia dotycz±ce problemów zwi±zanych z dysleksj±, dwujêzyczno¶ci± i dyglosj±, nabywania i rozwoju systemu jêzykowego dzieci nies³ysz±cych, metod diagnozowania dzieci z zaburzeniami komunikacji jêzykowej (autystycznych, z alali±, z afazj±, z Zespo³em Aspergera z pora¿eniem mózgowym oraz obni¿eniem sprawno¶ci intelektualnej) i metod badania rozwoju funkcji poznawczych u dzieci w wieku niemowlêcym, poniemowlêcym i przedszkolnym. Jest twórc± Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania® oraz wersji w jêzyku niemieckim Ich liebe Lesen wykorzystywanej w przedszkolach, szko³ach, poradniach.
 
dr Renata Pater – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagielloñskiego w Zak³adzie Pedagogiki Kultury i Historii Idei Pedagogicznych. Jej zainteresowania naukowe dotycz± pedagogiki kultury, edukacji muzealnej, estetycznej, artystycznej oraz turystyki kulturowej. Stypendystka programu TEMPUS. Odby³a liczne sta¿e i praktyki w muzeach dla dzieci i m³odzie¿y w Berlinie, Monachium, Frankfurcie nad Mennem, Wiedniu, Bernie (praca doktorska Edukacyjna rola muzeów dla dzieci i m³odzie¿y – na przyk³adzie muzeów niemieckich). Inicjatorka i realizatorka autorskich i wspó³autorskich projektów edukacyjnych z zakresu edukacji artystycznej i wielokulturowej (w Krakowie: Galeria dla dzieci, Dzieci w Galerii oraz w Monachium: „Lebendiges Spielplatz, Indianerdorf). Jej zainteresowania badawcze dotycz± percepcji wystaw muzealnych i projektowania dzia³añ edukacyjno-kulturowych. Od 2011 roku pe³ni funkcjê Przewodnicz±cej Krakowskiego Oddzia³u Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Pasjonujê siê fotografi± i podró¿ami.

dr Joanna Olszewska-Gniadek – absolwentka pedagogiki na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagielloñskiego, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie prowadzi zajêcia dydaktyczne ze studentami m.in. z takich przedmiotów jak: pedagogika czasu wolnego, drama w animacji czy metodyka animacji spo³eczno-kulturowej. Tworzy równie¿ konspekt przysz³ej rozprawy habilitacyjnej, która bêdzie dotyczyæ problematyki kszta³cenia artystycznego dzieci i m³odzie¿y w kontek¶cie wspó³czesnej polityki edukacyjnej. Jej dorobek naukowy dotyczy teorii i praktyki wychowania m³odzie¿y przez sztukê, a szczególnie przez teatr. Temu zagadnieniu s± po¶wiêcone jej praca magisterska i rozprawa doktorska oraz wiele artyku³ów opublikowanych przez znacz±ce wydawnictwa naukowe. Najwa¿niejsze z nich to: Wychowanie przez teatr (w ¶wietle badañ Teatru Ludowego w Krakowie); Wychowanie przez sztukê dramy w ¶wietle badañ "Studia Improwizacji"; Animator teatralny – za³o¿enia, rzeczywisto¶æ, prognozy (w ¶wietle badan m³odzie¿owych grup teatralnych na terenie Krakowa). Mama dwójki dzieci.
 
dr Agnieszka Pasztak-Opi³ka - Doktor nauk humanistycznych. Psycholog kliniczny, który od   ponad dwudziestu lat pracuje z dzieæmi i z rodzicami w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej. Specjalizuje siê w diagnozie psychologicznej dzieci od trzeciego miesi±ca ¿ycia, w diagnozie dzieci starszych i m³odzie¿y, wspó³pracuj±c na co dzieñ z wieloma specjalistami. Stale poszerza swoj± wiedzê i kompetencje zawodowe. Odby³a liczne szkolenia z zakresu pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dzieæmi z trudno¶ciami neurorozwojowymi, objawami i chorobami somatycznymi, zaburzeniami psychosomatycznymi, zaburzeniami zachowania i objawami lêkowymi. Oprócz praktyki klinicznej posiada wieloletnie do¶wiadczenie w prowadzeniu kursów i szkoleñ (wyk³ady, warsztaty) dla ró¿nych grup zawodowych. Na co dzieñ prowadzi Centrum Medyczne Navigare i Stowarzyszenie Promocji Zdrowia i Pozytywnego Rozwoju Navigare w D±browie Górniczej. Jest Cz³onkiem Polskiej Akademii Nauk, Cz³onkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Sekretarzem w Zarz±dzie Sekcji Psychologii Zdrowia PTP oraz Cz³onkiem Komitetu Ekspertów Fundacji OD-WAGA, dzia³aj±cej przy Biurze Spo³ecznego Rzecznika Praw Osób Chorych na Oty³o¶æ w Warszawie. Autorka licznych publikacji oraz wyst±pieñ na konferencjach krajowych i miêdzynarodowych. Od samego pocz±tku istnienia S³oneczników na ¦l±sku zasiada w Jury Ogólnopolskiego Konkursu S³oneczniki na najlepsz± inicjatywê dla dzieci.

 

dr Danuta Morañska - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (1999, Wydzia³ Pedagogiki i Psychologii, Uniwersytet ¦l±ski w Katowicach). Pedagog mediów, dydaktyk Adiunkt w Instytucie Pedagogiki Wy¿szej Szko³y HUMANITAS w Sosnowcu. Dyrektor Instytutu Innowacyjnej Edukacji WSH, który powsta³ w celu realizacji zadañ polegaj±cych na unowocze¶nianiu polskiej edukacji poprzez popularyzacjê najnowszych rozwi±zañ metodycznych i organizacyjnych nawi±zuj±cych do wspó³czesnych paradygmatów kszta³cenia w cyfrowym ¶wiecie. Celem   dzia³alno¶ci jest wspieranie ¶rodowisk o¶wiatowych w zakresie realizacji zadañ zmierzaj±cych do rozwoju   kompetencji kluczowych ucz±cych siê niezbêdnych do sprawnego funkcjonowania w spo³eczeñstwie informacyjnym. Inicjatorka sieci wspó³pracy nauczycieli Forum Twórczych Nauczycieli. Zainteresowania badawcze: problematyka nowoczesnej edukacji w cyfrowym ¶wiecie a szczególnie cywilizacyjne, w tym spo³eczne, kulturowe i edukacyjne implikacje rozwoju spo³eczeñstwa informacyjnego. Cz³onkini Stowarzyszenia e Learningu Akademickiego, Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego, Polskiego Towarzystwa Informatycznego oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. Egzaminator ECDL, certyfikowany e-Nauczyciel SEA.

Jowita Hercig - zastêpca Naczelnika Wydzia³u Kultury Urzêdu Miasta Katowice.
Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu ¦l±skiego w Katowicach, menager kultury. W swojej pracy zawodowej sprawuje nadzór finansowo- kontrolny nad miejskimi instytucjami kultury. Zajmuje siê tak¿e wspó³prac± z organizacjami pozarz±dowymi oraz innymi podmiotami dzia³aj±cymi w obszarze kultury.
Dzia³aczka spo³eczna, organizator przedsiêwziêæ kulturalnych. Radna Rady Jednostki Pomocniczej nr 13 Bogucice I i II kadencji. Obecnie pe³ni funkcjê Przewodnicz±cej Rady i prê¿nie dzia³a na rzecz mieszkañców.


Michalina Gajewska – psycholog, absolwentka Szko³y Wy¿szej Psychologii Spo³ecznej; szkoli³a siê w zakresie pomocy dziecku z zaburzeniami emocjonalnymi, zachowania i rozwoju; ze szczególnym uwzglêdnieniem Zespo³u Aspergera, ADHD i lêków dzieciêcych. Na co dzieñ pracuje jako psycholog-praktyk w szkole podstawowej i przedszkolach (diagnoza i terapia dzieci, wspieranie mocnych stron dziecka i redukowanie napiêæ emocjonalnych, pomoc rodzicom); nauczyciel akademicki na wydzia³ach pedagogicznych UW i WSP ZNP. Szkoli rodziców i specjalistów; konsultuje problemy psychologiczne dotycz±ce dzieci, rodzin i rodziców. Wspó³prowadzi grupowe zajêcia Treningu Umiejêtno¶ci Spo³ecznych dla dzieci w wieku 7-12 lat. Prywatnie mama dwóch ciekawych ¶wiata dziewczynek.

Aleksandra Piskorska – pedagog, nauczyciel akademicki, absolwentka Wydzia³u Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie od kilku lat prowadzi zajêcia dla przysz³ej kadry pedagogicznej z zakresu sztuki. Propaguje techniki szybkiego uczenia siê i szybkiego czytania prowadz±c zajêcia dla dzieci i nauczycieli, oraz kursy e-learningowe w O¶rodku Doskonalenia Nauczycieli "Interedukacja" z ramienia Wy¿szej Szko³y Nauk Spo³ecznych. Wspó³pracowa³a z Uniwersytetem Dzieci w Warszawie, Uniwersytetem Otwartym UW oraz O¶rodkiem Rozwoju jako ekspert merytoryczny przy projekcie „Uczeñ Zdolny”. Obecnie kontynuuje odkrywanie m³odych talentów w szko³ach prywatnych od przedszkola po liceum. Prywatnie mama ma³ego, ciekawskiego brzd±ca i artystka, która z zami³owaniem odkrywa najnowsze techniki plastyczne.

Anna Kossowska-Lubowicka – pracuje jako psycholog kliniczny i psychoterapeuta, poruszaj±c zawodowo w obszarze zaburzeñ i problemów psychicznych. Ma do¶wiadczenie w pracy indywidualnej oraz prowadzeniu grup – terapeutycznych i treningowych. Podejmuje wyzwania umo¿liwiaj±ce osobom po kryzysach psychicznych powrót do aktywno¶ci  ¿yciowej – zawodowej, rodzinnej i spo³ecznej równie¿ w ramach dzia³alno¶ci w organizacjach pozarz±dowych. Nie trzeba jej d³ugo namawiaæ, by zajê³a siê organizacj± wspólnych wyjazdów dla osób do¶wiadczonych przez kryzys psychiczny, dostrzegaj±c jak wa¿na jest potrzeba poznawania, integracja i wychodzenie z izolacji. Trójki swoich dzieci te¿ nie pozostawia bez aktywno¶ci – wêdruj± razem po kulturalnych zau³kach miasta, wyje¿d¿aj±, zwiedzaj± i wci±¿ maj± ochotê na wiêcej. A potem podejmuje próby przelania swoich wra¿eñ i spostrze¿eñ na papier – w formie recenzji ksi±¿ek, spektakli i relacji z ciekawych wydarzeñ skierowanych g³ównie dla dzieci – dobrze czuj±c siê w roli rodzica – korespondenta.

Agnieszka Karp-Szymañska - Z wykszta³cenia filolog polski i menad¿er kultury. Od przesz³o 10 lat zwi±zana z bran¿± internetow±, marketingiem internetowym, ale przede wszystkim z tematyk± dzieciêc± w mediach. Twórca i Prezes Zarz±du portalu CzasDzieci.pl, a tak¿e za³o¿yciel i Cz³onek Zarz±du Fundacji Czas Dzieci, która ma za zadanie rozszerzyæ dzia³alno¶æ portalu o akcje na rzecz rozwoju dzieci z rejonów wsi, ma³ych miasteczek oraz obszarów spo³ecznie i geograficznie peryferyjnych. Literaturoznawca, mened¿er kultury, spiritus movens wszystkich inicjatyw CzasDzieci.pl

Archiwum – pozosta³e:

Rekomendacje

Wiola:

Brawo! Dziêki temu i ³atwiej bêdzie znale¼æ warto¶ciowe zajêcia... »

Jan Mirella:

super pomagamy dalej... »

:

akcja godna na¶ladownictwa... »

Edward:

Uwa¿am akcjê za bardzo potrzebn± i wpisuj±c± siê w program uswiadamiania dzieciom ich predyspozycji oraz podnoszenia ¶wiadomo¶ci w³asnej warto¶ci, a w³aczenie do akcji rodziców zwiêkszy ich zainteresowanie w³a¶ciwym ukierunkowaniem... »

Krzysztof:

Inicjatywy dla dzieci powinny byæ wybierane JEDYNIE przez organy pozarz±dowe, niezale¿nie jaki Rz±d czy nierz±d w³ada pañstwem. Oceniane mog± byæ natomiast jedynie przez rodziców, a nie tych co wiedz± lepiej. Mo¿e za lat kilka cywilizacja... »

Ewelina:

¶wietny pomys³. Niech te dzieci w koñcu siê nie nudz±! Okazuje siê, ¿e nauka i sztuka wcale nie jest nudna!... »

Justyna :

Drodzy Pañstwo, nie ukrywam inicjatywa wspania³a, wyró¿nia ciekawe miejsca-ludzi, ale te¿ daje znak rodzicom co gdzie siê ciekawego dzieje- to bardzo pomocne:) ale - co roku wypatrujê kategorii teatr i kolejny raz jest mi przykro,¿e... »

Lea:

podoba mi sie... »

Judyta:

Wspania³a Akcja !!! Oby tak dalej :) Powodzenia i 3mam kciuki:)... »

Mirella:

super mam nadzieje ze da szanse i dzieci beda mogly sie dalej rozwijac... »

Renata:

Jestem rodzicem 7 latka i uczestniczê w akcji ju¿ d³ugo, praktycznie od pocz±tku. Bardzo kszta³c±ce i przede wszystkim dziecko obywa siê z muzeami i nabiera innego wyobra¿enia o sztuce i zabytkach. Polecam.... »

Ewa:

Bardzo ciekawa akcja. Godna kontynuacji.... »

Magda, mama Gabrysi:

To kolejna wasza akcja, m±dra i przemy¶lana! gratulujê i trzymam kciuki!... »

Joanna:

Akcja bardzo potrzebna, ¿yczy³abym sobie takich akcji wiêcej w naszym kraju a przyniesie to tylko korzy¶æ dla nas wszystkich. Gratulujê pomys³odawcy pomys³u na stworzenie tak szczytnej inicjatywy.... »

Bernadetta:

Wspania³a akcja!... »

Napisz co mylisz o akcji:
© Grupa Czas Dzieci 2024